Et lækkert og nemt overskueligt bookingsystem for dine kunder, er alt afgørende når du skal have kunder gennem salgstrakten – og det er det du tjener penge på.
Det er vigtig altid at huske at et bookingsystem har to brugere. Nemlig dig som behandler – men endnu vigtige dine kunder. For uden dem var der jo ikke grund til at have et bookingsystem.
Når man kigger markedet igennem for online booking, er det lagt fra størstedelen af udbyderne der har taget højde for at kunden faktisk også er i centrum, når det kommer til at drive en frisørsalon, kosmetologklinik eller lign. Det er decideret skrækeksemplar derude som efter alt at dømme, jager flere potentielle kunder væk, end gennemfører en booking.
Herunder har vi samlet nogle eksempler på hvordan kunderne ser bookingsiden på din hjemmeside. Bedøm selv hvor du ville booke tid – og hvor du ikke aner hvordan man gør. Brugervenlighed og flow er tilsyneladende kun noget der er nået ind til færreste.
Shopbook.dk
Første indtryk: Hold op der er meget tekst og information!
Hvis jeg skal booke tid for første gang, vil jeg tænke: “Hmmm… Jeg har da ikke noget login”.
Hairtools.dk
Første indtryk: Hvorfor i alverden skal der være reklame bannere her som slet ikke har noget med min salon/klinik af gøre!
Hvad mon det er for en kode de refererer til?
Admind.fo
Tekst tekst tekst – og hvad er det for en bookingkode de snakker om? Jeg opgiver!
C-Bit.dk
Lad være med at starte med en advarsel. Det giver kunden indtryk af at de allerede nu har gjort noget galt. De fleste vil nok rent intuitivt klikke Annuller – men herefter sendes de bort fra bookingsiden. Hmmm…
KlikBook.dk
Simpel bookingsystem. Ingen koder eller login. Tilpasset til mobiler og tablet + og nyttigt med et kort. Der er ingen tvivl om at konkurrenterne herover er af ældre dato end KlikBook.